BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, August 31, 2010

short post,,

all abaout tel conversation last week means about 16 ramadhan received...act,it's about me....

agak memeranjatkan berita yg disampaikan pasal saya..x perlulah utk saya tulis dkt sini..en3= hanya utk diulang baca dan mungkin sebagai ingatan....tp citer yg satu ini akan saya egt sampai mati..and tentunya tiada kemaafan melainkan org yg menyampainya minta maaf sendiri dgn saya...selebihnya,hanya urusan dia dan Pencipta...

selepas itu,my frenz bertanya..."betul ker,lepas budak legal firm...budak levis lak"
again,saya terkedu...terus terdengar beberapa kata2 yg masih kuat bermain di telinga saya...."cukuplah....cukuplah.dia dah terlalu byk menderita"...masih terbayang lagi,msg itu...apakah benar?adakah kerana keizinan itu?...owh,sudah terlalu jauh utk ditegur...apatah lagi utk dinasihati...

seyes,kedua-dua berita ini agak memeranjatkan saya.kalau tak,tak derlah saya nak berfikir hingga hari ini...

tapi.........


tiada lagi air mata saya utk semua ini...tiada...

Monday, August 23, 2010

sayang tak...??

sayang bukan boleh dipaksa
sayang bukan boleh disuruh-suruh
sayang bukan untuk lakonan

biarlah ia datang dengan keikhlasan
biarlah ia datang dengan kerelaan

agar rasa itu terus kekal dan tanpa perlu dikhianati
tanpa perlu ada penipuan
tanpa perlu dipersoalkan

teruslah bersabar..
saya tahu awak sangat sabar dengan saya
sabar dengan ketidakprihatinan saya
sabar dengan kekurangan saya
sabar dengan kelemahan saya
dan saya pasti....awak sangat sabar menanti..

dengan izin NYA,demi mencari keredhaanNYA
saya pasti...kesabaran awak akan terjawab..
dan semoga...ada sabar lagi untuk saya..

Thursday, August 19, 2010

bapa oh bapa

Safe now from rapist dad

Safe now from rapist dad



takut kan kes2 macam nie...seorang bapa yg sepatutnya tempat kita bermanja,bergantung,
tempat meluah dan berkongsi masalah...tempat berlindung...tp akhirnya menjadi
pemusnah kehidupan...

semuanya kerana kerakusan,nafsu yg diluar kawalan,tiada iman didada.
institusi keluarga itu musnah..

bila bercerita kes ini kepada mak,mengucap panjang mak....panjang doanya utk anak-anak dan keluarganya
yeah....besarlah harapan saya agar ayah kepada anak-anak saya nanti (Insya Allah)...akan jadi ayah yang
terhebat untuk anak-anaknya...yg membantu perkembangan rohani dan jasmani untuk perjalanan di dunia
dan bekalan di akhirat....Amin

Tuesday, August 17, 2010

fikirlah...

Bulan ramadhan yang banyak keberkatan...dan telah dikatakan doa org yang berpuasa sehingga ia berbuka antara doa-doa yang tak terhijab....hebat sungguh bulan ini...itu tidak dikira amalan-amalan lain...tentunya,tiada siapa dapat memastikan adanya peluang lagi untuk menyambut ramadhan akan datang....
3 hari terawal dibulan ramadhan amat menguji saya...saya sungguh tewas untuk menghadapi ujian itu...tp bukankah syaitan2 diikat...sungguh,yang tinggal itu hanyalah kerendahan iman saya...lemahnya saya...
Saya tak dapat menyimpan lagi....saya perlu luahkan...sy tak sanggup untuk menjadikannya nanah dalm hati saya...maafkan saya jika agak emotional.
Babe,it happen 2 kali...tak egt kan bila??....let me tell u...1st was b4 “incident” 20 dec 2009 happen...shd not disclose here wat happen...2nd was 13 ogos 2010...puasa hr yg ke 3...i dunno how u got an idea to say like that.. “org itu”..all these while,i never care for whatever people said about me...did to me....for almost three years saya jd pekak dan bisu untuk semua kejian2 itu...dun care at all bcoz everything was true...org nak kutuk,kutuk r....u never know dat kan...even u x bear to know whatever hd happen to me....
BUT,when u said like dat....owh...sakitnya..swear it only God knows.”org itu”try to destroy whatever u still have...adakah sama dengan sy yg memusnahkan diri sy sendiri...fine,i dun want to talk about sacrifice as u said “JGN UNGKIT PASAL PENGORBANAN”...
Say dat....IF saya sama mcm “org itu”....ur life will totally destroy....i hv irrebutable evidenceS...jus say it....any time.sesuatu yg selama ini saya simpan...satu persatu saya boleh leraikan...saya tunjukkan pada dunia.di mana ketika itu,tidak perlu lagi penjelasan ....dan ia akan jd satu judicial notice....tell me....did i do dat!!!then i will show u, how to hate me.
Think back...did u wish me to be like that..but i dun need ur answer...cukuplah tanggapan itu pada saya...seorang yg pernah berada teratas in ur life,mungkin telah menjadi hanya ditapak kaki...
Izinkan saya untuk bangun dari kejatuhan ini....benarkan saya melakar sejarah baru dalam saki kehidupan...beri saya peluang untuk menghargai org yg tahu menghargai.
Again...slm ramadhan...sorry 4 everything....my las word...bertanggungjawablah atas mistake sendiri...no need to blame others n enuf of hurting others esp d one who luv u so much....

Dan hati ini telah berkecai2...

Wednesday, August 11, 2010

Ramadhan ini...

sgt bermakna ramadhan ini..
ramadhan yg saya lalui bersama-sama org-orang yang amat saya sayang...
ramadhan yang terakhir sebelum segala-galanya berubah...
dgn harapan...agar perubahan itu untuk menjadi yang lagi baik...
baik dan sempurna...

disaat ini,kesempurnaan itu yang masih teratas..
walau saya sendiri yang lari dari kesempurnaan itu
saya sendiri yang keluar dari kemewahan yg ada....
kerna tak mungkin perlu saya lupa pada mereka
yang lebih memerlukan

Semoga ramadhan ini membawa makna yang besar
memberi saya kekuatan
membentuk kesabaran yang tinggi
terutamanya dalam menghadapi masa yg lebih mencabar
fizikal,mental dan emosi saya...

untuk anda senua,selamat menjalani ibadat puasa dan rebutlah keberkatan yang ada..

Thursday, August 5, 2010

dunno where to throw it...

saya tak tahu...saya sunggu tak tahu...
mana saya nak buang rasa ni...
dkt mana saya nak letakkannya..
saya buntu...saya bingung...
saya resah melaluinya...
saya amat risau...
sungguh bercelaru rasanya...

owh Ya Allah,
lindungilah dia sahabatku...
sesungguhnya KAU lah sebaik-baik pelindung
hanya pada MU tempat mengadu...tempat bermohon..
dan...berilah kekuatan kepadaku...

sedih,pilu dan sakit tidak dapat lagi ditahan..
bila mendengar ujian itu kepadamu..
adakah benar salah saya semua itu berlaku..
atau mungkin kesilapan diri sendiri..
tapi yang pasti bukan salah org yg mengkhabarkannya...
hingga mengalirnya air jernih itu..
dihadapan org yg tak sepatutnya...

ahh...bukan waktu untuk mencari kesilapan sesiapa...
hanya satu sahaja yang dapat saya lakukan
berdoa yang terbaik sahaja untuk dia...
kerana saya tidak dapat selalu ada untuk dia...

Sunday, August 1, 2010

owh...baiklah....fine..!!!

yeah,tgh mood geram...
baik jauhkan diri dari saya...

baiklah...
sungguh tegar yek sakitkan hati org...
sungguh tak berperasaan..
benarlah,sudah mati...
tp tak cukup ker selama nie sakitkan hati orang
ingat org nie tak der perasaan
atau hati manusia org nie dah bertukar menjadi hati emm...hati ayam kot

tak per2....
terima kasih sangat2...
terima kasih utk sebuah kasih..
terima kasih utk calaran ini...
tentunya berbekas utk selamanya...

org pernah alami saat paling susah...
org pernah buat tindakan paling kejam...
org tahu...org boleh jd lebih itu...

so.....FINE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
hiduplah anda dalam pembohongan yg berpanjangan...