BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, November 29, 2010

oh no....no n no...

aduss...what happen??
jin yg makan ker saya yg makan nie...confirm,sblm makan dah baca doa..
iskhhh...tp macam tak kenyang jek makan, even dah 3 pinggan...

bfast:nasi goreng + bihun soto
lunch:bihun goreng + mee goreng + roti sardin

n ader gak tragedy 2 ketul burger n steamboat 4 dinner...

owh...apakah?siapakah????

hasilnya...pg td en somi tegur..

"macam dah ketat jek baju nie"
dgn yakinnya aku menjawap "x ah,perasaan awak jek tue.lgpun,jenis kain dia mmg macam nie"....sememangnya dalam hati saya mengiyakan dan mengharap janganlah dia suruh tuko baju...hehehhe

what to do....kena diet ker...camner nak diet...makanan depan mata jek..sedap2 lak tue...owh,alasan yg saya ciptakan...

cepatlah tuan hakim,mana en loyer nie...saya dah tak sabo mahu menjalankan kes ini...

Tuesday, November 23, 2010

perfect mum....

untuk saya,mak saya sangat perfect...sempurna serba serbi..
sangat mengkagumi ketabahan dia...kekuatan dia...
kesabaran dia....kecantikkan dia...kebijakkan dia
Alhamdulillah,saya dilahirkan dari perut dia...Hjh Zainon Bt Abd Shukor...

ketika menziarahi ibu dan bapa saudara sambil mengenalkan en somi kepada mereka,
cerita-cerita lama...kisah disaat hero dan heroin ini dibesarkan oleh mak saya...
tanpa saya sedari ketika bercerita...air mata saya bergenang...
jika mampu saya iklankan pada dunia...bangganya saya menjadi anak kepada mak dan abah saya..

kemudian,saya tertanya...mampukah saya jd sesempurna mak saya...
setabah mak saya...sekuat dia...sebijak dia..
dan saya bertanya lagi...mampukah saya memberi dia kebahagian,membawa senyuman dan membalas semua pengorbanan dia ketika membesarkan saya...
soalan yg tidak mungkin saya jumpa jawapan...
i luv u so much mak abah.....thanks alot...

Friday, November 19, 2010

rapuh...

detik waktu terus berjalan
berhias gelap dan terang
suka dan duka tangis dan tawa
tergores bagai lukisan

seribu mimpi berjuta sepi
hadir bagai teman sejati
di antara lelahnya jiwa
dalam resah dan air mata
kupersembahkan kepadaMu
yang terindah dalam hidup

meski ku rapuh dalam langkah
kadang tak setia kepadaMu
namun cinta dalam jiwa
hanyalah padaMu

maafkanlah bila hati
tak sempurna mencintaiMu
dalam dadaku harap hanya
diriMu yang bertahta

detik waktu terus berlalu
semua berakhir padaMu

DALAM KEHIDUPAN "KEDUA"..JANGANLAH AKU MUDAH LUPA...

Tuesday, November 16, 2010

cinta...teman...

br bc email nie dr en somi...just nak share saje..

Kenapa kita menutup mata ketika kita tidur, ketika kita menangis, ketika kita membayangkan, ketika kita berciuman?

Ini karena hal terindah di dunia TIDAK TERLIHAT.

Kita semua agak aneh… dan hidup sendiri juga agak aneh…

Dan ketika kita menemukan seseorang yang keunikannya SEJALAN dengan kita.
Kita bergabung dengannya dan jatuh ke dalam suatu keanehan serupa yang dinamakan CINTA.

Ada hal – hal yang tidak ingin kita lepaskan…
Orang – orang yang tidak ingin kita tinggalkan.. .
Tapi ingatlah… melepaskan BUKAN akhir dari dunia, melainkan awal suatu kehidupan baru.
Kebahagiaan ada untuk mereka yang menangis, mereka yang tersakiti, mereka yang telah mencari, dan mereka yang telah mencoba.
Karena MEREKALAH yang bisa menghargai betapa pentingnya orang yang telah menyentuh kehidupan mereka.

CINTA yang AGUNG adalah…
Adalah ketika kamu menitikkan air mata dan MASIH peduli terhadapnya. .
Adalah ketika dia tidak mempedulikanmu dan kamu MASIH menunggunya dengan setia.
Adalah ketika dia mulai mencintai orang lain dan kamu MASIH bisa tersenyum sambil berkata ‘Aku turut berbahagia untukmu’

Apabila cinta tidak berhasil… BEBASKAN dirimu…
Biarkan hatimu kembali melebarkan sayapnya dan terbang ke alam bebas LAGI…
Ingatlah…bahwa kamu mungkin menemukan cinta dan kehilangannya. ..
Tapi, ketika cinta itu mati… kamu TIDAK perlu mati bersamanya.. .
Orang terkuat BUKAN mereka yang selalu menang, MELAINKAN mereka yang tetap tegar ketika mereka jatuh.
Entah bagaimana dalam perjalanan kehidupan, kamu belajar tentang dirimu sendiri dan menyadari bahwa penyesalan tidak seharusnya ada.
HANYALAH penghargaan abadi atas pilihan – pilihan kehidupan yang telah kau buat.

TEMAN SEJATI…
Mengerti ketika kamu berkata ‘Aku lupa’
Menunggu selamanya ketika kamu berkata ‘Tunggu sebentar’
Tetap tinggal ketika kamu berkata ‘Tinggalkan aku sendiri’
Membuka pintu meski kamu BELUM mengetuk dan berkata ‘Bolehkah saya masuk?’

MENCINTAI…
BUKANlah bagaimana kamu melupakan, melainkan bagaimana kamu memaafkan.
MEMAAFKAN…
BUKANlah bagaimana kamu mendengarkan, melainkan bagaimana kamu mengerti.
MENGERTI…
BUKANlah apa yang kamu lihat, melainkan apa yang kamu rasakan.

Lebih berbahaya mencucurkan air mata dalam hati, dibandingkan menangis tersedu – sedu.
Air mata yang keluar dapat dihapus, sementara air mata yang tersembunyi menggoreskan luka yang tidak akan pernah hilang.

Dalam urusan cinta, kita SANGAT JARANG menang.
Tapi ketika CINTA itu TULUS, meskipun kalah, kamu TETAP MENANG hanya karena kamu berbahagia dapat mencintai seseorang LEBIH dari kamu mencintai dirimu sendiri.

Akan tiba saatnya dimana kamu harus berhenti mencintai seseorang. BUKAN karena orang itu berhenti mencintai kita MELAINKAN karena kita menyadari bahwa orang itu akan lebih berbahagia apabila kita melepaskannya.

Apabila kamu benar – benar mencintai seseorang, jangan lepaskan dia.
Jangan percaya bahwa melepaskan SELALU berarti kamu benar – benar mencintai MELAINKAN… BERJUANGLAH demi cintamu.
Itulah CINTA SEJATI

Lebih baik menunggu orang yang kamu inginkan DARIPADA berjalan bersama orang ‘yang tersedia’.
Lebih baik menunggu orang yang kamu cintai DARIPADA orang yang berada di sekelilingmu.
Lebih baik menunggu orang yang tepat kerena hidup ini terlalu singkat untuk dibuang dengan hanya dengan ‘seseorang’.
Kadang kala, orang yang kamu cintai adalah orang yang PALING menyakiti hatimu dan

kadang kala, teman yang membawamu ke dalam pelukannya dan menangis bersamamu adalah cinta yang tidak kamu sadari.
And now find U’r Love …

Jgn mnyalahkan org lain apabila kamu trluka.. Kerana yg blaku merupakan ujian atau pembalasan akibat perbuatan kamu sdiri..klu sbgai ujian, knp perlu mngalah..??

Adakah kerana kamu seorang yg lemah..?? Tidakkh kamu malu pd mereka yg xprnh knl ape itu cinta tp masih brsyukur krn msih lg dberi peluang utk hidup & beramal…

Adakah kita dilahirkan ke dunia ini hanya utk bercinta..??

Hidup kena terus..!!

Saturday, November 13, 2010

kehilangan besau...

hahhahaha....tajuk tak tahan..macam apa yg hilang..
act,about kehilangan berat badan yang ntah ke mana..
ramai yg bertanya "zai,nape kurus sgt"..."anie,merana ker?" tak kurang gak yang berkata "muka cengkung r,dah tak comel" dan ramai jugak yang ingin berkongsi rahsia kurus...ops bukan kurus tapi kehilangan berat badan...esp 4 those yg nak kahwin...

saya sendiri tak ada jawapan utk soalan2 tue...yes,saya kehilangan lebih 10 kilos tanpa saya sedari...

diet??x jugak...cuma sy banyak "makan hati"...bila "makan hati" terlalu banyak...maka tak seleralah nak makan nasi,mee,ayam,daging,ikan mahupun kupang dan kerang...perangai saya sejak zaman uia lg,bila menghadapi tekanan udara yg mampat,saya akan beriadah..so disebabkan tekanan udara saya yg mampat dan terlalu padat sgt hingga tak mampu lagi utk bernafas,sy bykkan beraerobik...sampai satu tahap,saya mampu aerobik 3 kali sehari which is every session for more than an hour..

tue belum kira tdo lagi,tdo macam tak tdo...tdo pun ditemani air hujan yg telah membanjirkan bilik di rumah sewa..

ditambah tolak dengan menyorong beg ke mahkamah,"bergaduh" dan "mengelentong" di mahkamah...

so,bila makan ikut suka,- tdo, + aerobik, + kerja + menyeberangi banjir hampir setiap hari,berat mmg cepat turun...

so frenz...x yah lah follow saya melainkan jika anda betul2 telah "makan hati"...,it will happen naturally...:-)...dun wish 4 dats babe, it hurts u know...

n skang,bila nak buat aerobik 30 min pun dah pancit...makan 6 kali heavy foods pun steady jek,tdo sampai terlajak, hujan pun dah benti...confirm,lemak2 akan kembali ke tempat asal...aduyai..

Thursday, November 11, 2010

domam...

hr nie mc...domam..egt nak g keje gak sbb ada kes utk hujahan lisan kes bapa rogol anak..owh haruan haruan...tp apakah daya,mmg takdir siharuan utk duduk penjara lama2..

saya rasa saya homesick...
bila saya tel mak saya,dia kata saya pregnant kot..
adoyai,rasa malu dan janggal bercerita pasal pregnant ngan mak..
dah besau ek anie mak...


sian en somi,jaga saya time domam...bila saya domam,manja saya lebih sket..:-)
btw...tq so much...


alhamdulillah,atas nikmat yg telah diberikan kepada aku
jgn jdkan aku kufur dan alpa diatas nikmat yang kau beri.......

hoooooreeeeyyyyyyyyyyyyyyyyyyy....esok mau balik jb...
jb,here we are..

Wednesday, November 3, 2010

update...

mode:bila rasa rindu yg luar dari biasa....owcchhhh

ramai yang menasihati saya mengenai staying together with MIL n FIL...
most of them look at negatif side...
pada saya,apa pun jalan yang kita lalui,semuanya ada positif dan negatif..
terpulang pada setiap individu sendiri..

Alhamdulillah,walaupun mungkin bukan kediaman sendiri atas nama sendiri
tapi saya masih ada tempat untuk berteduh..
tambahan,saya mempunyai mertua yang tersangat2 sporting dan caring..
dan tentunya..banyak membantu saya mengurus rumahtangga...
(hehheeheh....sbnrnya nak cakap,fuhhh...tak payah masak...hoho)

tp my rule is so simple...perut,pakaian suami saya tanggungjawab saya..so,saya akan pastikan setiap hari yg masuk ke dalam perut suami saya,mesti ada dari hasil tangan saya..at least...segelas air...n mum, hujung minggu dapur itu milik saya okeys..:-)

setiap hari ialah hari utk saya belajar perkara baru...dan perkara yang paling susah utk saya lakukan ialah...merasa sedih dipetang jumaat...sbb setiap jumaat saya akan balik berjumpa mak saya...owh....sy rindu mak saya..sob sob..